24 czerwca 2022 r. odbyło się zakończenie projektu Erasmus+ „Kompetentna Kadra”, który był realizowany na Sycylii. Certyfikaty zostały wręczone na auli szkoły w okolicznościowych teczkach przygotowanych z okazji Jubileuszu 60-lecia szkoły. Trzydziestu nauczycieli z Zespołu Szkół nr 1 im. Bohaterów Westerplatte w Garwolinie wzięło udział w zajęciach, które odbyły się w dwóch turach.
Główne tematy warsztatów to: Grywalizacja i rozszerzona rzeczywistość w edukacji, Nauka w erze cyfrowej: kodowanie dla szkół, rozwój kursów e-learningowych on-line, edukacja w zakresie cyberbezpieczeństwa dla bezpieczeństwa w sieci, Edukacja STEM oraz ICT dla edukacji. Należy podkreślić, że te najnowsze trendy w edukacji, takie jak grywalizacja, mają na celu angażować młodych ludzi, motywować do działania, pobudzać do nauki i rozwiązywania problemów przy osiąganiu przy tym pożądanych zachowań lub innych założonych celów. Wykorzystanie nowych technologii w rozwijaniu kompetencji społecznych w dobie COVID-19 jest jednym z kluczowych zadań przed którymi stoi współczesna szkoła. Dotyczy to zarówno uczniów jak i nauczycieli. Obecnie większość podnoszących kwalifikacje kursów odbywa się zdalnie. W odróżnieniu od tradycyjnych metod nauki w e-learningu główny ciężar nauki spoczywa na uczącym się, a nie na nauczycielu. E-learning służy nauczaniu na odległość oraz nauczaniu elastycznemu. Wartością dodaną warsztatów było podnoszenie efektywności pracy pedagogów, aby więcej czasu spędzali z uczniami niż nad dokumentami, a to wszystko dzięki narzędziom dydaktycznym, które usprawniają pracę grupową, dając natychmiastową informację zwrotną od uczniów oraz pozwalają indywidualnie podejść do każdego z nich. Edukacja STEAM (science, technology, engineering, art, maths), zarządzanie wielozadaniowością, zrozumienie przepływu pracy ICT w „chmurze”, zautomatyzowanie oceniania i prezentacji wyników to tylko przykładowe tematy poruszane na szkoleniach. Nowe technologie są tym czego nie unikniemy, dlatego tak ważne jest, aby były wykorzystane w różnych aspektach edukacji, szczególnie przy rozwijaniu kompetencji miękkich uczniów. Oprócz korzyści wynikających z uczestnictwa w kursie, nauczycielom udało się również zrealizować program kulturowy, odbyły się wycieczki do Syrakuz, Noto i oczywiście podziwiano księżycowy krajobraz Etny. Nauczyciele odbyli również wizytę studyjną w największej szkole morskiej we Włoszech w Istituto Tecnico Navale Duca degli Abruzzi, gdzie zapoznali się z wykorzystaniem nowych technologii w procesie kształcenia.